Sport i relaks
dla Twojego zdrowia

Praktyka jogi jest uznaną formą pracy nad ciałem, która sprzyja zachowaniu zdrowia. Osoby praktykujące jogę nawet po kilkugodzinnych zajęciach czują się zregenerowane i wypoczęte. W przeciwieństwie do innych form aktywności fizycznej, joga energetyzuje ciało, a nie wyczerpuje zasoby energetyczne. Joga jest idealnym uzupełnieniem każdej innej aktywności sportowej od nordic walking po trening kulturystyczny.
„Ci którzy myślą, że nie maja czasu na uprawianie sportu prędzej czy później będą musieli znaleźć czas na chorobę”
- Edward Stanley

 

Dlaczego warto ćwiczyć jogę?
Joga i sport
 
Bieganie
Nawet biegając kilka kilometrów tygodniowo nasze mięśnie, ścięgna, stają się mniej elastyczne. Często można spotkać biegające osoby, które nie czerpią radości z tego, co robią, tylko walczą z własnym ciałem, pokonując każdy kilometr. Ich sylwetka jest napięta, pochylona. Joga jest idealna, aby poprawić sylwetkę, uelastycznić mięśnie, stawy, ścięgna.
Trening sportowy
Joga jako intergralny element każdego sportowca
Coraz rzadziej wywołuje zdziwienie gdy pływak, piłkarz czy nawet osoba ćwicząca podnoszenie ciężarów wykonuje poszczególne zestawy ćwiczeń, czyli tzw. asan. Czy joga jest konieczna do tego żeby efektywnie trenować i odnosić sukcesy? Nie. Ale patrząc na liczbę dobrodziejstw jakie niesie za sobą joga, wydaje się, że porzucanie jej zalet jest pewnego rodzaju zaniedbaniem.
Kiedy ćwiczymy
Generalnie od rana do późnych godzin wieczornych. Rano najlepszy jest układ asan, który nas obudzi i przegotuje na ciężki dzień, realizacje planów. Dominują tu asany energetyzujące i pozycje odwrócone. Późnym wieczorem układ asan wyciszających, uspakajających, tak aby można było spokojnie zasnąć i odpocząć po ciężkim dniu.
Pozbądź się stresu
Z dnia na dzień przybywa publikacji naukowych potwierdzających znamienną role jogi w zapobieganiu depresji. Zauważono pozytywny wpływ uprawiania jogi na obniżenie dawek leków i poprawę nastroju u pacjentów nie reagujących na leki leki przeciwdepresyjne. Żródło: ”Journal of Clinical Psychiatry” 12.2016
Przeciwwskazania

Przed każdymi zajęciami należy zgłosić swoją niedyspozycje, ostre czy przewlekłe schorzenie. Ewentualnie poinformować o przyjmowanych lekach. Ciąża – wskazane wykonywanie ćwiczeń pod kontrolą i wiedzą osoby wyszkolonej w tym kierunku. Niektóre pozycje, takie jak pozycje odwrócone, wymagają szczególnej uwagi, gdy osoba ćwicząca ma wysokie nieuregulowane nadciśnienie, jaskrę, odklejanie siatkówki, zmiany chorobowe kręgosłupa szyjnego, ostre infekcje w zakresie twarzoczaszki oraz stany po zbiegach neurochirurgicznych w obrębie głowy.

Samo nadciśnienie i choroby serca nie są przeciwwskazaniem do uprawnia jogi. W jodze nie mamy gwałtownych zrywów i pracy na wysokim tętnie.

Brodnica
Grzegorz Barański
   lidzbarska 14 ( sala fitness), 87-300 Brodnica
   536080450

Napisz do nas

Projekt i wykonanie asmedia.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. 2020